skönt att stöka ifrån sig...

En grå förmiddag kan ibland vara en bra förmiddag. Det känns till exempel helt okej att sova vidare en stund efter att pojkarna lämnat hemmet 06:15.

När jag sedan vaknade igen hade jag inte så många val att göra... En blåsig och grå dag = städdag.

Efter förra veckans solskensväder följt av en trevlig helg, kan jag säga att tvättkorgen har svämmat över ett tag. Men nu är jag på banan igen. Har precis hängt en maskin tvätt och väntar nu på att en maskin med mattor ska snurra klart. Sedan får dom hänga ute och torka!

Jag har även dammsugit, städat badrummet och småplockat lite. Skönt att stöka undan allt på förmiddagen! Hoppade sedan in i duschen, tvättade håret och gjorde mig redo för dagen.

Nu väntar jag som sagt på att mattorna ska tvättas klart. Sedan måste jag in till stan en sväng. Ska tanka bilen, byta en bh och handla lite smått på maxi. Sedan ska jag hem igen och förbereda middag tills grabbarna kommer hem. Om det var lyxig grillmiddag igår så blir det desto mindre lyxigt idag... Ska rulla köttbullar och koka pärer bara. Men det är gött det också!

Hoppas på en fortsatt bra dag :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0