regn för med sig ordning...

Ja, jag måste nog erkänna att dessa regniga dagar är till nytta. IBLAND iallafall.

Efter frukosten idag fjäskade jag lite för Elias så att jag skulle få dammsuga. Han tvekade först... Men när han sedan fick både napp, snuttis och russin framför Pettson och Findus med hörlurar i öronen så blev han nöjd. Då kunde jag i lugn och ro röja undan här hemma.

Jag hann dammsuga, städa badrummet, torka golven och göra rent tvättmaskinen. Det sistnämnda var verkligen på tiden... Facken för tvättmedel och sköljmedel hade samlat på sig några lager pulver om jag säger så. Men efter en rengöring och ett 90-gradigt program med tom maskin så känns den ren och fräsch igen!

När jag städat klart åt vi pannkakor till tidig lunch. Mmm! Sedan var det dags att hitta på något med Elias som hade myror i brallan. Inte det lättaste när det regnar ute!

Vi åkte upp till min farmor och farfar. Där blev det lek, bus, fika, mys och lite vila för mig... Ladda batterierna medan Elias körde med "Blitt å Ollä" ett tag! Vi stannade rätt länge och fick även korv med bröd till mellis. Vilken tur vi hade!

När vi hade hälsat på min farmor och farfar så var det sedan dags att hälsa på Elias farmor och farfar. Vi åkte alltså till Bobygda! Jag lyckades bjuda in mig och lilleman på middag, hihi.

Någon bit surströmming åkte ner, sedan vart det körv och pärer till dom som inte åt. När vi var nöjda, mätta och hade busat färdig med lillens "famme och faofaj" så åkte vi hemåt. Det började bli kväller och Elias var trött.

När vi kom hem tog jag reda på lite torr tvätt och slängde in en ny maskin medan Elias pysslade i sitt rum. Därefter gjorde vi oss natteklara och läste saga. Han somnade rätt fort idag också!

Nu håller jag på att göra lite ordning bland alla hundratals kort som bara ligger i datorn... Kollar igenom, för över på en extern hårddisk och framkallar foton. Herregud, jag har inte framkallat sedan i julas! Så förstå vilken ångest jag har haft... Men nu passar jag på när man får 100 gratis bilder, så kommer en sten att lätta från hjärtat. Att det sedan är kaos i albumen och att kort från i höstas inte blivit insatta ännu är en annan historia... Huvudsaken att bilderna framkallas och finns här hemma, samt på en extern hårddisk. Ordning och reda kan jag fixa någon dag då jag har extrem tråkigt. Såg även att det är dags att klippa ihop en ny dvdfilm på Elias. Många klipp har vi samlat på oss sedan förra filmen! Det får jag pyssla med någon regnig dag.

Ska hänga tvätten nu, sedan kanske jag läser någon sida i boken innan jag somnar.

Ja det har varit en bra dag trots vädret. Har fått mycket tråkgöra gjort, och det är alltid skönt att gå och lägga sig efter en sådan dag :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0