en skön dag i bobygda...

Härlig dag! Elias bjöd på sovmorgon och när vi vaknade sken solen! Vi startade dagen som vanligt med frukost och morgonbestyr.

När vi var påklädda och klara funderade vi på vad dagen skulle bjuda på... Mattias jobbade, så det var bara jag och lilleman hemma. Vi kom då överens om att åka till hans farmor och farfar i Bobygda. Sagt och gjort, vi packade in oss i bilen och åkte iväg.

Där har vi spenderat hela dagen! Vi var mesta dels utomhus, solen visade sig lagomt mycket och det var vaaaarmt. En skön promenix gick vi på! Vi hälsade även på hos Carina m.familj, en trevlig stund i utemöblerna! Elias roade sig själv, vilket kan vara oerhört skönt och behövligt en stund.

När vi var tillbaka i Bobygda igen var det bara farfar som gällde för Elias. Han var verkligen farfars pojk idag! "Faofaj" kom, vänta mig faofaj". Farmor och jag dög inte alltid... Ibland åkte handen upp i ett stopp-tecken och vi blev bortchasade. Haha, goplupp. Men han trivs när han får styra och ställa, Elias. Han pekar och farfar gör. Gissa om han njuter?! Hihi.

Jag och Elias fick även äta middag där, mmm! Sedan började klockan bli sena eftermiddagen och det var dags att åka hem.

I bilen var Elias trött trött trött. Han hade inte sovit någon tupplur och klockan var 17:30 när vi skulle åka. Så det var en rätt grinig kille som minsann INTE ville åka hem... "Stanna! Sova faofaj nu!". Ja, han ville sova med farfar grinade han fram. En annan gång, goding! Dom sista 10 minuterna innan vi var hemma så somnade han till. Men det var ändå ganska bra, för då orkade han ta ett bad innan läggdags.

Både jag och lilleman var i ett stort behov av en dusch, så vi hoppade ner i badkaret båda två. Först duschade vi och tvättade håret på varandra, sedan när jag var färdig så tappade vi upp badvatten så Elias fick bada ett tag också. Medan så kunde jag torka och smörja in mig i lugn och ro, packa upp väskan och slänga in en maskin tvätt.

När Mattias kom hem ställde jag mig och kokade rabarberkräm, orkade aldrig göra det igårkväll. Grabbarna lekte och myste en stund innan läggdags. Sedan somnade Elias gott efter en hel dag utomhus med 10 minuters powernap bara!

Kvällen har varit lugn. Hängt tvätt, diskat, hängt i soffan och kollat lite på fotbollen på tv. Har dock borstat tänderna och krupit ner under täcket nu. Lyssnar på matchen härifrån istället, trött... Slår nog strax igen ögonen och laddar om för morgondagen. Hoppas på fint väder så hela familjen kan vara ute och mysa hela dagen lång :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0