en lugn kväll inomhus...

En lugn eftermiddag och kväll har vi haft här hemma. När grabbarna kom hem åt vi middag, jag gjorde en köttfärslimpa istället för köttbullar. Men det slank ner det också med pärer, sås, lingonsylt och sallad. Mmm!

Efter maten tog jag reda på disken medan killarna badade tillsammans. Der var en regnblöt och grusig kille som kom hem från dagis!

Kvällen lunkade sedan på... Lite lek och sedan bänkade vi oss hela familjen framför Bolibompa med kvällssnacks. Äppelbitar och färska minimorötter att knapra på. Verkligen en favorit. Elias satt som ett ljus i soffan och bara myste... Det blev en tidig kväll för honom, redan innan klockan 19 började han prata om nappen. Så då blev det tandborstning och hopp i säng. Tio minuter senare sov han, goplupp.

Imorgon och resten av veckan ska han få vara hemma från dagis. Så jag får nog bereda mig på en tidig morgondag!

Just nu är det soffmys framför Äntligen hemma som gäller. Men om inte allt för länge blir det hopp i säng! Och som jag längtar... Fast man undrar ju lite när gravidtröttheten försvinner? Äsch, så länge jag mår bra så ska jag inte klaga :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0