världens energi-dipp...

Idag hade vi nog årets lataste morgon! Både jag och Mattias låg kvar i sängen väldigt länge och önskade sovmorgon. Men då flög fan i Elias! Han försvann in i badrummet, fyllde en vattenpistol och kom tillbaka till sovrummet och sprutade på oss. Då klev vi snabbt upp! Nöjd kille. Haha busunge...

Ja vi klev då upp och åt frukost. Sedan lämnade vi köksbordet i ett kaotiskt skick, för att krypa ner i sängen igen alla tre. Morgonmys med surfplattan!

Sedan kom verkligheten ifatt och vi var tvungen att duka undan frukosten, bädda sängen och göra oss redo för dagen.

Vi tog en promenad till Röda Korset och sedan till kiosken. Lunch i form av varmkorv! Sommar sommar... Sedan gick vi hem (Elias gick själv bredvid oss hela vägen från kiosken!) och packade en stor ikeakasse med nödvändigheter för ett vattenkrig.

Vi åkte upp till Norrvägen där det blev en fin sommardag. Först hos mina föräldrar. Vattenspridare, krig med vattenpistoler, poolbad och fika. Riktigt roligt. Sedan ringde farmor och farfar (som också bor på Norrvägen) och bjöd oss på våfflor. Ja tack!

Så vi gick dit och åt oss mätta på våfflor, grädde och färska jordgubbar. Hur gott?! Där stannade vi rätt länge. Lekte, solade, drack kaffe och hade det bra.

På sena eftermiddagen kom världens dipp för Elias. Det blev ingen powernap idag... Allt var fel, bara grin och skrik. Jag skyndade mig att diska och slänga in en tvätt medan Mattias underhöll lilleman. Sedan byttes vi av, då tog han och jag ett bad tillsammans. Vi ville inte att han skulle somna precis... Klockan var runt 18-tiden så det var på tok för sent för att "tupplur" men för tidigt för att han skulle somna för att sova hela natten, tyckte vi. Fast i badkaret piggnade han till. Vi lekte länge i vattnet och hans humör sköt i höjden igen. Tack!

Efter badet var han gosigt trött och supermysig. Ville bara kramas med oss i soffan! Han höll ut till 20:00 sedan slocknade han helt utslagen i sin säng. Goplupp!

Vi vuxna har nu soffhäng. Har hängt tvätt och kvällsfikat. Men jag börjar känna mig rejält utpumpad jag med. En rolig men jobbig dag! Ska nog krypa ner under täcket och läsa några sidor i boken. Bebisen i magen har kvällsgympa och det är så mysigt att ligga ner och känna efter!

Imorgon hoppas jag vi vaknar med massor av energi och av att solen strålar från en klarblå himmel :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0