hälsat på "farliga" djur...

Måndagen började med att en lycklig Elias satt och hoppade i sängen. Älskade unge, vilket underbart morgonhumör du har! Tänk om en annan kunde ha hälften åtminstone...

Han ville prata med bebisen. "Hallååå! Vaaaken?" ropade han och knackade på min mage. Han kallar bebisen för olika namn, imorse var det Pelle och Olle. Men oftast är det Olivia har jag märkt. Emil har han också pratat om. Han har väl hört oss prata om vad bebisen ska heta... Men jag undrar jag, om vi någonsin kommer komma överens om ETT tilltalsnam?! Mattias vill ha ett "vanligt enkelt" namn. Elias säger bara "Livaaa" (Olivia) och jag tycker att gamla och lite mer ovanliga namn är så fina. Tre lika starka viljor, vi får se vad resultatet blir!

Efter frukost och morgonbestyr åkte vi till en lantgård här i Forsa. Med oss hade vi min mamma och min farmor & farfar. Mattias skulle slutföra ett jobb idag, så han åkte imorse.

Mysigt ställe! Man fick gå runt och kolla på olika djur, leka med olika leksaker, en lekstuga, gamla hälsingegårdar, ett café och en handelsbod. Nånting för alla åldrar! Elias var dock rädd för alla djuren UTOM den lilla söta kaninen... Grisarna, kossorna, tuppen och fåren var inte snälla, sa han. Goplupp! Sedan fikade vi, lät Elias leka av sig ordentligt i den gulliga lekstugan och därefter tackade vi för oss.

Svängde in på Dakapo på vägen hem. Eller ja, det blev ju en omväg hem, men ändå. Fyndade en liten skötväska för 20 kronor så det var helt klart värt det! En svart, fräsch och behändig skötväska som blir enkel att ta med överallt, och dessutom passade perfekt att hänga på vår vagn. Kikade på affärn härom dagen, men mellan 500-800 kronor lägger jag inte ut på en väska...

Väl hemma hade jag en trött och hungrig kille. Tänk snabbt! Det fick bli makaroner och köttbullar ute i skuggan. Elias åt lika mycket som mig, snacka om hungrig!

Sedan bäddade vi i vagnen och tog fram nappen. Elias gillar verkligen att sova i den här nya vagnen, det trodde vi aldrig... Först tog vi en promenad till Röda korset. Man får fylla en hel kassa med kläder för 20 kronor där nu. Värt en titt. Bamsetröja, två par shorts och två par jeans i "nästa storlek" till Elias. Dessutom två tunikor till mig. Allt för ynka tjugolappen! Vi har börjat fylla upp lillemans höstgarderob litegranna och nya byxor behövs. I går fyndade vi även ett par chinosbyxor och en långärmad tröja på Maxi, där dom hade halva reapriset. Då passar man på! Ju billigare desto bättre, hehe.

När vi hade fyndat klart på RK somnade Elias på några minuter, trött kille! Han sova hela promenaden och nu ligger han här i skuggen och sover vidare. Själv har jag precis kokat kaffe! Lite ny energi till mig också...

Vad som händer ikväll vet jag inte. Mattias pratade om en sväng med båten. Annars är det en del som ska förberedas, vi åker nämligen till Furuvik imorgon och tänkte ha med oss picknick! Hoppas vi har vädergudarna med oss... Men nu vaknar lilleman snart, så jag ska dricka upp mitt kaffe i lugn och ro innan det blir full fart igen :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0