ganska tillfredsställande...

Onsdagen har visat sig från sin gråa sida idag... Men det har jag utnyttjat på bästa sätt genom att organisera i stökiga skåp, slänga en massa skit och skänka bort två stora kassa till röda korset. Allt i från köksskåp till linneskåp har fått sig en genomkörare! Ah, vilken skön känsla. Det är så tillfredsställande att göra sig av med "strunt" och sedan reda upp "olika kaos" i hemmet, ellerhur?

Det blev även en sväng till stan med mamma. Hade två stora kassar med pant, och behövde fylla på kylskåpet lite.

Annars har jag använt denna gråa dag till att bara mysa. En filt i soffan, slumra till, fixa lite fika och bara tomglo på teven. Sånt som kan vara skönt ibland. Jag gillar det inte egentligen, för när jag ligger och gör "ingenting" snurrar det en massa saker i mitt huvud som jag borde göra istället... Så det blir bara en plåga att slappa i soffan. Idag var det dock skönt att göra just ingenting, för nu är det ju redan ordning och reda i skåp, lådor och garderober!

Just nu håller jag på med middagen, karln har varit och jobbat även idag (trots att han har semester!) men kommer snart hem. Sen ska det hinnas med att ta reda på ren tvätt, motion av något slag, hårtvätt och lite annat plock innan dagen kan avslutas.

Jag kan inte direkt påstå att dagen har varit rolig. Men sånahär gråa dagar behövs ibland för att sedan kunna uppskatta roliga och soliga dagar :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0