en väldigt lugn onsdag...

Idag har det inte hänt mycket, och vi har inte direkt ansträngt oss för att få nånting gjort heller kan jag säga. En skön slappdag med andra ord.

Efter sovmorgon (börjar bli en vana) och frukost åkte vi till Norrvägen. Vi hade med oss en varsin bok - ja, ni hörde rätt... Mattias Wahlberg har börjat läsa en bok! Sedan låg vi och läste och hade det gött bara.

Sedan åkte vi hem och åt en sopplunch ute i skuggan. Läste lite mer och slumrade till också. Är det sommarlov så är det.

Till middag blev det grillat med gäster! Niklas och Mattias storebror Stefan kom hit och käkade med oss. Skönt att sitta ute och avnjuta middagen, prata skit och andas sommarluft. Sedan hann jag precis diska undan diskberget och ta en dusch innan vi blev helt utan vatten här hemma. Vi ska vara utan vatten till klockan 06:00 imorgon, så vi ska nog klara oss. Men skönt att jag hann få undan diskberget iallafall.

Killarna sitter i köket och spelar kort, yatzy och "grabbar" sig just nu. Själv orkar jag inte med dom, haha, så jag ligger i soffan och slöar. Gravidkossan börjar bli lite trött...

Förresten! Igår kände jag väldigt tydliga rörelser i magen. Inga sparkar, men jag kände rörelserna när vi låg och skulle sova. Mattias la då handen på magen, nedanför naveln, och efter ett tag kände vi båda två en rörelse! Det var Mattias som utbrast "nu!" och jag kunde bara instämma. Men vi längtar fortfarande efter sparkarna, hihi.

Jag har även pratar med min barnmorska idag. Det var ju längesedan jag var där eller ens hade kontakt med henne, och det dröjer till början av Augusti tills jag ska dit igen. Jag är då i vecka 25 ungefär. Men nu har jag det inbokat iallafall och kan njuta hela sommaren nästan innan det är dags att springa till BM stup i kvarten. Jag är så tacksam för att jag mår bra och för att allt var fint med bebisen!

Nu ska jag försöka läsa en stund, om jag kan koncentrera mig när grabbarna härjar i köket, haha. Imorgon väntar en dag inne i stan. En hög med presenter ska inhandlas! Mamma fyller år på Söndag och Mattias fyller år på Tisdag. Så på Måndag blir det kalas för båda dom två + min mosters gubbe som också fyllt år. Vi blir ett helt gäng som ska grilla hamburgare, äta tårta och fira födelsedagsbarnen! Så en och annan present är jag på jakt efter :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0