en lovely day på stranden...

Imorse klev jag och Elias upp runt 8-tiden medan pappan fick lite sovmorgon.

Kokade kaffe, dukade fram frukost och kokade makaroner för att sedan slänga ihop en god "matig" sallad. Japp, för så fort vi såg att solen lyste när vi klev upp ur sängen bestämde jag och Elias att det skulle bli en dag på stranden. Och vad är en godare strand-lunch än korv och makaronsallad?!

Klockan 09:30 var vi redo och utpackade i bilen. Vi gjorde ett snabbt stopp på Ica för att köpa färska bullar, men sen så. Mot playan!

Vilken härlig dag vi fick. Stranden vi brukar bada på är perfekt för småbarn! Elias trivs verkligen. Och ännu roligare blev det såklart när min moster med familj kom dit. Massor av lek och bad med Anette, Janne och Tom! Det var ganska varmt i vattnet så vi var i ett par gånger och badade allihopa. Jag är i princip "uppvuxen på stranden" om somrarna. Det var alltid en väska med godaste picknicken, filtar huller om buller och hela familjen + nästan hela släkten samlad på samma ställe! Jag minns det så väl, hur underbart som helst. Och det är så roligt att "börja om" nu och ge Elias dessa dagar att ha i minnet. Dessa underbara stranddagar!

Timmarna flöt på. Bada, sola, fika, bada, luncha, leka, vila, sola, bada, busa, fika och så vidare... Vips så hade 5 timmar flugit iväg (hela dagen ju!) och vi kände oss rätt nöjda. Packa ihop och fara hemåt.

Elias somnade i bilen, och fortsatte sova när vi la honom i sängen. Dagar som dessa kräver powernaps! Mattias vilar också. Själv har jag packat upp kylbagen, hängt blöta badkläder på tork och påbörjat middagen.

Det blir fisk, pärer och sås ute i skuggan när killarna har vaknat. Ny och nyttig energi inför kvällen! Jag är sugen på en långpromenad... Annars blir det nog bara lugnt fredagsmys här hemma. Man brukar vara ganska mör och slut efter en hel dag på stranden. Men det är det tusan värt. Vi hoppas på många fler sånahär dagar i sommar :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0