en bra start på söndagen...

Denna söndag fick en väldigt bra start. Vi började med en lång sovmorgon, mys i sängen och gofrukost. Sedan satte dagen igång på allvar!

Jag skickade ut killarna så jag kunde städa i lugn och ro. Lycka! Men dom var nog minst lika glada som jag över att slippa vara med, hehe. Dom var ute i två timmar ungefär. En tur med motorcykeln till lekparken! Medans hann jag med massor...

Plocka ihop, damma, dammsuga, torka golven, byta sängkläder, städa badrummet och rensa avlopp. Veckans fina väder har satt sina spår här hemma, sandstranden har följt med enda upp i sängen... Hmm. Men jag avskyr ju att städa dom dagar vi bjuds på underbart väder, och samtidigt som jag städvägrar dras det in högar med grus och skit. Så är det bara, när det är sommar. Men nu är det rent och fint här igen! Ett tag.

När jag hade städat klart dukade jag ut plättar och sylt till killarna som precis kommit hem.

Sedan tog jag och Elias en promenad med vagnen. Han ville ha napp och snuttis, så jag ställde vagnen i fullt liggläge och tog ut en mysig kudde. Trodde inte han skulle vilja ligga särskilt länge (minns inte sist han sov i vagn...) men jo då, han låg ner under hela promenaden. Och innan vi kom hem hade han till och med somnat. WOW!

Så nu sitter vi ute i skuggan. Jag och Mattias med en varsin kopp kaffe, och Elias sovandes i vagnen. Energi till oss allihopa, på olika sätt. Härligt...

Sen ska vi nog åka till stan. Leka i någon lekpark, äta middag ute och ha det roligt "dom sista timmarna". Elias ska ju till sin mamma sedan. Men vilken härlig vecka vi har haft. Vädret har visat sig från sin bästa sida och vi har hittat på massor av roliga saker! En mycket bra vecka lider mot sitt slut...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0