det lönade sig verkligen...

Idag vaknade jag upp med lite lätt träningsvärk i stjärten. Jo, jag fick ju för mig att ta en cykeltur igårkväll... Det slutade med att jag cyklade enda till Hög och tillbaka. Väldigt härligt, men förjäkla jobbigt. Jag blev helt slut. Men jag går ju faktiskt in i vecka 24 av graviditeten imorgon, så det börjar kännas att jag inte är ensam om min kropp längre! Nu är vi två som delar på energin.

Förmiddagen ägnades åt städning. Efter en vecka med fint väder var det verkligen behövligt. Det fanns spår av dagarna på stranden enda upp i sängen...

Dammsög, hängde ut sängkläderna, städade badrummet, torkade av köksskåp & dörrar, hängde en tvätt, dammade, torkade golven och bäddade rent i sängarna. Rent, fint och fräscht här hemma igen. Gissa om jag var svettig och trött när jag var klar?! Men allt slit lönade sig verkligen...

Mitt på dagen åkte jag till stan med Emilia. Lunchdejt med thaibuffé, kaffe och glass. Mmm! Proppmätta var nog bara förnamnet. Sedan svängde vi in på en loppis, och tur var väl det... Våra köksstolar har varit på väg att braka sönder ett bra tag nu, och på loppisen hittade jag fyra stolar som bara skrek "köp oss"! Det gjorde jag. Svarta fina stolar för 240 kronor tillsammans!

Vid 3-tiden var det dags för riktigt vardagslyx. Mary Kay-mys hemma hos Karin. Vi fick göra rent ansiktet, peela, smörja, bada fotbad, raka benen, skrubba, fila, borsta, smörja, dricka kaffe, prata skit och titta på/prova smink. Sedan fick vi med oss en liten påse med fotvårdsgrejerna och åkte hem med sköna babylena fötter i fina bomullsstrumpor. LOVELY!

Nu är jag hemma och donar på bara. Har torkat av alla nya stolarna och slängt in ytterligare en maskin med tvätt. En maskin med plädar, filtar och soffkuddar. Eller ja, fodralen till dom. Sånt som jag lätt glömmer om och om igen...

Mattias åkte precis och spelade golf. Så jag ska nog göra mig lite kvällsfika och titta på teve tills han kommer hem. Då blir det film-mys!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0