härlig eftermiddag/kväll...

Skön och härlig eftermiddag/kväll. När jag var klar med middagen kom grabbarna hem, även Carro kom hit.

Efter maten fick Elias paket av Carro. "Tatt-tatt" sa han och tog henne i hand, haha sötis. Han fick ett par sjukt snygga jeans med skinn på knäna, en cool luvtröja och en korg med leksaks-matvaror. Vad snäll hon är den där Carro!

Sedan lämnade vi Mattias hemma med disken. Jag, Carro och Elias tog en 30 minuters härlig promenad. Jag med bungystavarna och Carro med Elias i pulkan. Han satt och sjöng hela vägen! Skönt att röra på sig och andas frisk kall luft.

När vi kom hem tog jag och Elias en dusch tillsammans, en snabbdusch. "Badaaa?" frågade han undrande när jag sa att vi var klar. Men han protesterade faktiskt inte när jag sa att vi tog en dusch ISTÄLLET för ett bad ikväll. Vi gick upp, smörjde in oss, gjorde välling och myste ner oss i soffan framför Alfons. Mattias åkte och tittade på hockey hos mina föräldrar. Vi kör varannan gång, sist var det ju jag som fick åka iväg och titta. Så här hemma hade vi en mysig Sara-och-Elias-kväll.

Nattningen gick bra. Han kröp ner i sin säng, jag satt på golvet och berättade en kort liten saga, sen när han började somna smög jag mig ut. Tror rutinerna börjar komma tillbaka nu! Han har lättare att somna och är inte alls lika ledsen och arg när det är sängdags. Skönt!

Jag har haft en skön kväll i soffan framför teven. Under nya mysiga filten vi fick i julklapp. Lite "tillåtet" kvällsfika och en kopp varm kanel-mjölk.

Snart blir det sängen. Imorgon har jag massor att göra! Skjutsa Elias på dagis, hem och städa lite (glad att jag dammsög och satte upp ballongerna idag), hämta Bamse-tårtan, hem och göra mat, hämta Elias på dagis, hem och äta, diska undan fort och skynda att förbereda fikat för gästerna som kommer 17:00 ungefär.

Oturligt nog har vi besiktning på Volvon kl. 17:30, så Mattias ska åka iväg en snabbis. Det var den ENDA tiden som fanns fram till 1:a April då det blir körförbud på den, så vi måsta ju boka den... Tur att både min mamma och Mattias mamma kommer hit tidigare imorgon och hjälper mig att förbereda :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0