ful lampa som blev fin...

Idag har det varit en sådan dag då tiden bara försvunnit... Vart tog Måndagen vägen? Jag började dagen med frukost och tv-mys. Sedan gick jag och Carro ut på en promenad.

Satan vad kallt det var, nästan olidligt. Men vi pinade oss och var ute och promenixade i 25 minuter iallafall. Gissa om det var skönt att komma in...

Mitt på dagen gick vi till Röda Korset. Där köpte jag en lampfot för 20 kronor som jag hade lite idéer kring.

Efter det gick vi till Carro. Drack kaffe och kikade lite på utbildningen vi ska söka. Vill söka nu jag!

När jag kom hem satte jag igång med projektet att "göra en ful lampa fin". Rev ut tidningspapper, limmade fast med decoupage-lim, målade hela lampan vit och till sist så gjorde jag så att den skulle se sliten och gammal ut. Ett superenkelt tips är då att använda en permanent märkpenna/spritpenna och bara måla dit skavankerna!

Blev helt OK nöjd, skulle bara vilja ha en annan lampskärm till... Annars så duger den!

Till middag blev det pasta och köttfärssås till herrn. Till mig blev det köttfärssås gjord på älgfärs, chili och kvarg 0,1% - rätt gott med minikeso till faktiskt.

Nu är det mys som gäller resten av kvällen. Fast innan jag dimper ner i soffan ska jag diska, vika tvätt och ta en skön dusch. Sen så :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0