besiktning & loppisar...

Imorse var det en orolig Sara som körde mot Bilprovningen... Skulle bilen gå igenom? Eller har vi gjort ett dåligt bilköp? Ännumer bilkrångel och elände?

Besiktningen gick superfort och bilen gick FELFRITT igenom. Lycka!

Efteråt blev det handling på maxi, en sväng på stan och sedan en loppistur med mormor. Hittade så himla fina grejer!

Bland annat en gjutjärnslykta från Skeppshult, två CultDesign-lyktor, ett väggord, en kruka m.m. Även en liten murgröna. Allt jag handlade blev runt 80 kronor tillsammans, snacka om fynd! Mest glad är jag för Skeppshult-ljuset, 15 ynka kronor fick jag ge för den!

När jag kom hem blev det lite pyssel. Carro kom och sällskapade mig. Köpte en röd stjärna på fot idag, för 3 kr, som jag målade vit. Sedan "decoupagerade" jag den. Vips! så var det ingen julstjärna längre...

Gjorde även en svart lampskärm av en gardin. Vill helst ha en ny, men hittade ingen idag, så den jag gjorde får helt enkelt duga ett tag.

Nu har vi nyss ätit middag, herrn och jag. Ska strax diska undan... Sedan funderar jag på en promenad, ska höra om min vapendragare Carro är på!

Sen blir det kvällsmys :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0