slut på hemska månaden...

Ja, den här hemska månaden börjar äntligen lida mot sitt slut. Bara några ynka dagar kvar!

Februari... Grått, snöigt, blaskigt, sjukdomar som tätt byter av varandra och det känns förbannat långt till våren. En riktigt skitmånad egentligen. Den fyller säkert någon funktion (och den innehåller ju faktiskt fettisdagen och alla hjärtans dag) men den är himla trist och tråkig ändå! Tur att det är en kort månad.

Snart kliver vi över tröskeln och går mot ljusare tider! Längtar så efter solsken, takdropp och grusiga vägar.

Imorgon ska månadens räkningar betalas, en stor summa dessutom... Men sen så. Sen kan vi lämna Februari bakom oss!

Och vad passar inte bättre än att fira in Mars månad med en liten tripp till Sundsvall?! Både jag och älsklingen är ledig till helgen. Så imorgon ska han boka ett hotellrum från Fredag till Lördag, och jag ska skriva en liten handlingslista till Ikea-besöket. Det blir alltså en liten mysig tripp med Casionbesök, restaurangmat, hotellnatt och Ikea. Mysigt och alldeles lagomt. Något att se fram emot :-)

Åter till denna Söndag då... Vi har nyss kommit hem från Norrvägen. Åkte dit efter att Elias åkt hem till sin mamma. Jag körde 1,3 mil på crossen + styrka. Så himla skönt! 45 minuters träning med Hannah och Amandas underbara Pod i öronen! Snacka om att man känner sig stark, både psykiskt och fysiskt, efter att man har tränat med deras kloka tankar i hörlurarna!

Duschade och myste ner mig i soffan mellan mamma, pappa och Mattias innan vi åkte hemåt igen.

Nu är det kvällsmys med tända ljus. Imorgon är jag ledig och ser fram emot en mysig dag! Jag ska kliva upp tidigt och koka kaffe i kaffepannan jag fått av mamma - hennes första som hon fick av morfar till första lägenheten! Det är ju såå gott med riktigt kok-kaffe. Tycker nästan att våran bryggare gör äckligt kaffe... Sen ska jag och mormor åka till Dollar/ÖB osv. Nödvändighetsshopping på schemat! Efteråt ska vi ta en lång stav-promenad innan jag åker hemåt igen. Det blir nog en alldeles ypperlig start på nya veckan :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0