nu är vi mitt i veckan...

Bra Onsdag! Jag och Elias var bara hemma på förmiddagen. Sen åkte vi in till mitt jobb och fikade. Elias sprang mest runt och charmade mina kollegor. En bagarmössa åkte på, han lekte bil i en stor kartong och sprang runt och skrek "bye-bye" till allihopa. Goding! Fast sen när min föredetta svärfar kom och hängde med oss så blev han blyg och tyst. Haha, vad har han emot killar och äldre män tro? Han blir alltid så chalur!

Klockan 13 när jag började jobba kom Mattias dit och tog med sig Elias hem. Dom skulle på 2-årskontroll på eftermiddagen. Storkillen väger nu 13,8 kilo till sina 92 cm!

På jobbet gick det bra. Lagomt mycket... Gjorde en god räksallad till middag, drack kaffe och pladdrade på bara. Självklart fick vi en del gjort också, haha.

Efter jobbet åkte jag till Norrvägen och körde 1 mil på crossen + lite styrka. Var alldeles skakig i magen efteråt, hääärligt. Duschade, tvättade håret och åkte hemåt.

Kom hem till ett ihopplockat hem utan disk. Blir alltid lika förvånad och glad varje gång herrn har ansträngt sig. Även fast det faktiskt händer väldigt ofta! Nu tänkte jag skriva att "han är så duktig så", men jag ångrade mig precis. Det är ju egentligen lika självklart att HAN diskar som att JAG diskar. Vi är ju två som har ansvar för hemmet liksom. Men ja, jag kommer nog alltid bli lite glatt överraskad varje gång det händer. Bara han ger fan i tvätten ;-)

Kommer ihåg en gång för ca 2 år sedan... Mattias skulle vara gullig och tvätta medan jag var på jobbet. Han hade tvättat ALLA våra kläder och underkläder, mixat och blandat, på 90 grader. Sedan hade han "hängt" det på ett extremt underligt vis. Det låg som högar på tvättställningen. Haha, kan tillägga att jag med glädje skött tvätten HELT ENSAM de senaste 2 åren!

Nu är det soffmys som gäller. En kopp té, tända ljus och Mia på Grötö. Men snart blir det hopp i säng. Elias somnade tidigt ikväll, så imorgon kan jag nog glömma sovmorgonen! Han blir hemma från dagis imorgon också. Massor av gult snor... Så det blir ännu en hemmadag för oss två.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0