linnevatten, lilla bruket...

Tisdag! På förmiddagen var jag och Elias bara hemma. Morgonmys, frukost disk, lek och påklädning.

Sedan hälsade vi på min farmor och farfar. Det förgyllde nog deras dag, att få påhälsning av Elias. Dom blir så glada när vi kommer! Plockar fram våra gamla leksaker till Elias, dukar fram fika och busar med lilleman.

Mitt på dagen lämnade jag Elias hos min mamma. Jag skulle in på lite branschinfo på AF.

När jag kom hem till mamma igen bytte jag om för att träna. Körde på crossen, duschade och när jag kom upp igen hittade jag Elias och mamma på soffan. Sovandes! Så sött så.

Jag lämnade dom sovandes på soffan och åkte hemåt. Lagade middag och donade.

Jag köpte nämligen ett linnevatten från Lilla bruket på Ombonat idag. Med lavendeldoft. Det luktar ljuvligt... Så efter att jag lagat middag så rev jag ut hela "linneskåpet". Sängkläder, handdukar, kökshanddukar, örngott och dukar. Rensade, skänkte till RK, strök om allting, sprayade med linnevatten och vek in i prydliga högar. Så nu är det ordning och reda. Plus att det luktar riktigt fräscht!

Runt 18-tiden hämtade jag hem Elias. Han hade haft det så bra! Nu är vi hemma hela trion. Pojkarna leker kurragömma, jag har precis diskat undan middagen och slängt in en maskin tvätt.

Resten av kvällen blir det bara mys! Teven och en kopp té framför Bygglov nu :-)



Kommentarer
mamma

Oooh....vilket linneskåp! det där skulle min mormor sett :)

2013-02-19 @ 22:58:09
Sara

Jooooru ;-)

2013-02-20 @ 10:24:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0