härliga, härliga fredag...

Fredag! Vi har haft en bra dag, jag och lilleman... Direkt efter frukosten stökade vi undan alla måsten. Eller det var väl jag som gjorde det, men Elias tillät mig att dona på bäst jag ville, medan han lekte själv. Tack för det gubben!

Jag dammsög, tvättade, städade badrummet, torkade av alla köksskåp och skrev handlingslista.

Sedan klädde vi på oss och tog en promenad till Ica med vagnen. Skönt med luft. Vi handlade lite till helgen, sedan gick vi hem igen. Åt lunch av gårdagens rester, sedan kokade jag kaffe eftersom Elias farmor kom besök lagom till lunchen.

Elias blev överlycklig för de två Kinderäggen han fick. Gott och roligt!

När vi kramat farmor hejdå så började jag och Elias möblera om lite. Han skrattade hysteriskt hela tiden och tyckte att jag var helknasig som sköt runt sofforna i rummet. Han sprang runt och "möblerade" med sina leksaker han också. Vi bytte plats på sofforna (en 2-sits och en 3-sits) och lite annat. Får se om vi blir nöjd och har det såhär. Elias tyckte iallafall att det blev fult. "Näj, duuult"....

Fridis kom och hälsade på en sväng på eftermiddagen. Roligt tyckte Elias! Då passade jag på att börja med middagen. Hemmagjord pizza, Fredagen till ära.

Nu och resten av kvällen är det soffmys som gäller. Har precis diskat undan och plockat lite.

Men innan godiset åker fram så ska jag åka och köpa mig en bukett blommor. Tulpaner eller något annat fint såhär till helgen :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0