en liten "hälso-update"...

Nu var det längesedan jag uppdaterade kring min vikt osv. Men jag har släppt detdära litegrann... Jag kör inte efter någon diet, utan äter mer "vanligt" nu. Tänket har jag väl kvar, och jag äter absolut mer nyttigt än vad jag gjorde innan jag började med allt. Men jag är inte lika strikt.

Jag äter "vanlig" mat, försöker att hålla igen på godsaker och mycket kolhydrater under veckorna och tränar/rör på mig helst varje dag.

Jag tror att det är den sundaste vägen till viktkontroll och bra hälsa!

Och vågen verkar hålla med. Den stod på drygt 64 kilo ikväll. Så "lite" har jag inte vägt på evigheter... Lycka! Nu gäller det bara att försöka hitta sin egen balans mellan kost och träning. Jag kan tänka mig att gå ner något kilo till, men nu vill jag först och främst träna kroppen. Skaffa kondition och bygga lite muskler av fett, hehe.

Många gånger så känner man ju ingen motivation alls till att träna. Man känner bara "varför??!!". Man orkar inte, vill lägga ner, känner sig trött osv osv osv.

Men så läste jag en väldigt motivationshöjade text på Hannah Widell's blogg. Svaret på VARFÖR man ska träna:

"Vi hade Kristine Kaspersen på programmiddag häromdagen (kommer snart) och hon pratade så klokt om varför man ska träna. Att se till att man blir stark, för att om man råkar ut för en sjukdom eller en olycka så klarar man det så mycket bättre om man har en stark kropp. Det kan ju låta självklart men jag har inte tänkt på det på det viset. Det kändes som om hon gav mig en träningspresent. Ett fantastiskt VARFÖR. Så nu ger jag det vidare till er."



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0