att börja använda kjol...

Visst är det väl fint med kjolar?! Det har jag alltid tyckt, så därför har jag köpt på mig en del faktiskt, men dom har tyvärr legat i byrålådan den mesta tiden...

För när använder man kjol liksom? Eller framför allt, när använder JAG kjol? Till fest kanske, men hur ofta sker det?

Men jag har ändrat uppfattning! Tack vare Hannah & Amanda (mina pod-gudar). Dom använder nästan alltid kjol. Till vardags, till fest, jämt. Och det ser så himla classy ut, sjukt snyggt. En kjol och en kofta till vardags. En kjol och en tröja en annan dag. En kjol och finare skjorta eller blus till fest. En kjol och ett linne på sommaren. Enkelt!

Så jag ska ge mina kjolar en chans. Det är ju faktiskt himla skönt att ha kjol och strumpbyxor också! Ja, vi får se hur det går... Idag har jag iallafall en mjuk skön kjol från Åhléns, tillsammans med ett linne och en mysig kofta. Vardagskjolen! Inte för fult och inte för fint.

Just nu sitter jag i soffan, vilar lite framför en repris av Äntligen Hemma. Har precis ätit middag: lax, sallad och god sås. Ska väl snaaaart ta tag i disken, sen slänga in en maskin tvätt.

Ikväll är det hockeymys här hemma som gäller :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0