ett bra flow hemma idag...

Trots en sisådär natt var jag rätt pigg imorse när Edwin ville upp runt 08:45. Han var tack och lov inte otröstlig inatt, bara hungrig och pigg... Vi har börjat prova att ligg-amma på nätterna nu, och jag tror det funkar bra. Båda somnar om relativt snabbt. Vi får öva lite till och hoppas att nätterna blir lugna snart.

På förmiddagen hade jag ett bra flow här hemma! Edwin tog en lång powernap medan jag kunde dammsuga, torka golven, damma, städa toan och torka av köksluckor och dörrar. Jag hann till och med dricka kaffe med påtår! Skönt med ett rent hem, och att lilleman kunde sova trots vår högljudda dammsugare. 

Mitt på dagen tog vi en vagnpromenad med Carro. Riktigt härligt med motion och frisk luft. Måste bli bättre på att röra på mig... Edwin älskar ju att åka vagn, så några ursäkter finns inte! 

På eftermiddagen donade jag här hemma. Lagade middag och myste med min lillplupp. Mycket närhet och amning har det blivit idag! Men jag hinner ju ändå med att städa, laga mat, äta i lugn och ro, gå på toaletten och blogga. Så nog får jag den där dosen av egentid som det pratas så mycket om! 

Mattias kom hem med rosor efter jobbet. Tack älskling! Trots att jag var allt annat en trevlig mot honom inatt... Trött och hormonstinn! Jag bad honom iprincip att fara och flyga, hehe. Men det var därför jag fick rosorna sa han. Så han förstår nog att det inte är så lätt att vara nybliven mamma, hihi. Älskar dig! 

Efter att vi ätit spagetti och köttfärssås diskade Mattias undan och försvann hemifrån. Tv-spelskväll hos Peter! Det är han värd, pappan våran. Själv kokade jag kaffe och väntade in besök... 

Min mormor och hennes svägerska Karin kom och hälsade på! Hon hade med sig så fina kläder till Edwin. Tusen tack. Vi fikade och myste i soffan ett bra tag! Kul med besök. 

Nu är det mys på hög nivå här hemma. Nystädat hem, tända ljus, hockey på teven, en sovande bebis och snöstorm utanför fönstet. Äntligen snö! Även om det kanske hade räckt med några centimeter... Hoppas det lugnar ner sig lite så det inte blir kaos! 

Det blir nog en tidig kväll här. Mamman är trött. Och man vet ju aldrig hur natten blir med vår lille bebis! Det är tur att kärleken till sina barn är starkare än några skitnätter... ;) 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0