ett besök på bvc idag...

Natten som var lägger vi bakom oss... En ledsen bebis, många vakna timmar, en trött mamma. Var ganska trött när klockan ringde runt 9-tiden. Edwin också, han sov som en stock. 

Men vi var tvungna att ge oss iväg till bvc. Allt ser bra ut med vår 6 veckor gamla gobebis. Han växer så det knakar! Nu väger han 5160 gram och är 57 cm lång. Stora killen. Angående magknip och kvällsskrik så är det bara att kämpa vidare. Tids nog blir han kvitt det onda och jobbiga... 

Innan vi lämnade stan åkte vi till Dollar med min mormor. Lite nödvändigheter köptes. 

Väl hemma igen var jag trött så in i nordens... Lyckades få en tuttsjuk Edwin att somna bredvid mig - med nappen! Framsteg. Han blir inte längre lika arg när han får den, och börjar lära sig att suga. Men efter ett tag åker den ut. Vi är på rätt väg iallafall... Han sov i 40 minuter, och det gjorde jag med. Otroligt skönt. 

Sedan rullade eftermiddagen på, blev mest mys i soffan med en mammig bebis. Att bli vaggad i famnen är det enda som dugit idag! Lyckades laga middag ändå, som vi åt när Mattias kom hem. Julkorv, potatis och morötter. 

Fram mot kvällen åkte vi till Ljusdal. Min bror och Frida har ju flyttat dit. Såå mysig lägenhet. Där blev det fika, prat, soffmys och tv-spel. Edwin sov typ hela tiden. Han är alltid ett änglabarn när vi är utepå, haha. Trevlig kväll var det! 

Vi kom hem rätt sent. Skyndade mig att ta en dusch och tvätta håret innan Mattias skulle sova. Sedan var jag förberedd på Edwins skrik-timmar. Bäddade i soffan, gjorde fika och startade en film. Nu sitter jag här i soffan med en sovande bebis i famnen. Han har inte gallskrikit något, peppar peppar. Däremot så har han vaknat varje gång jag lagt ner honom. Så det är närhet som gäller! Men huvudsaken han inte skriker och är ledsen. Jag får försöka somna en stund med honom på mig och prova lägga ner honom sen. 

Imorgon är klockan ställd igen... Dags för ett besök på mvc för efterkontroll. Sedan har vi inga måsten att kliva upp till innan jul. Soooova länge på morgonen är det enda som står på schemat // trött mamma :) 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0