efterkontroll på mvc idag...

Gårkvällen började bra. Edwin skrek inte som han brukar. Han låg nöjd i min famn fram mot midnatt när han somnade och sov i sitt babynest till 02:00. Jag hade då precis lyckats somna jag också. Upp och amma bara! Och vara vaken i några timmar. Äta, grina, somna och vakna efter 20 minuter. Om och om igen, tills klockan till slut var 05:00. Trött mamma som sovit en timme ungefär... Jag tyckte jag höll ut bra och vi lät pappan få sova. Men där vid 5-tiden höll jag på bli tokig, och det slutade som vanligt i tårar och att Mattias fick ta över. Får så dåligt samvete! Men som sagt, jag blir alldeles matt och yr i huvudet när jag bara ammar och ammar utan att få sova... 

Till slut somnade vi allihopa. Mattias åkte på jobbet efter någon timme, medan jag och Edwin fick sova till 08:00 iallafall. Jippie... Med 2,5 timmes sömn i bagaget var vi tvunga att göra oss redo för ett besök på MVC. Tur att Mattias var gullig och hade laddat kaffebryggaren åt mig! 

Efterkontrollen på MVC gick alla tiders. Min lille bebis bara sov och sov medan vi satt och pratade och checkade så allt var bra "där nere". Och oj vad bra min kropp hade läkt. Hon sa att om jag kommit på en vanlig gynundersökning så hade hon inte trott att jag fött barn för 6 veckor sedan. Wow! Kroppen är fantastisk. Man har verkligen ändrat uppfattning om sin egen kropp sedan man blev mamma. Mina 5 extrakilon känns inte så viktiga i jämförelse med allt min kropp har klarat av... 

När vi kom hem så stupade vi i säng, jag och min lika trötta bebis. Hela eftermiddagen låg vi och sov, liggammade och sov igen. Behövligt! Vi gick inte upp för ens Mattias kom hem från jobbet. Ja, jag lagade inte ens middag. Så trött var jag. Det fick bli soppa... 

Nu ikväll har jag orkat diska undan, hängt en tvätt och rensat lite bland Edwins kläder. Små plagg i strl. 44 och några i strl. 50 har fått flytta ut. Galet. Min lilla bebis börjar bli stor?! 

Just nu är sofforna intagna, ljusen är tända, god frukt står på bordet och vi ska titta på en film. Vi har fått värsta Harry Potter-suget, haha. Hoppas på en mysig kväll... Inatt är jag inställd på att vara vaken. Men imorgon har vi inga måsten, så då gör det inte så mycket. Då kan vi sova på morgonen :) 


Mammas lilla nattuggla... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0