vi var inte populära...

Det blev en skön eftermiddag också! Efter lunch och powernap åkte vi in till stan, med sikte på Buspalatset. Där blev det lek och bus i två roliga timmar!

Och eftersom det faktiskt var lördag så blev det middag på Mcdonalds. Ingen av oss klagade direkt, hehe.

När vi kom hem igen skulle Mattias och Niklas gå en golfrunda. Så jag och lilleman åkte till Norrvägen och myste! Där blev vi bjudna på glass ute på inglasade altanen. Sedan brydde sig inte Elias om mig direkt, haha. Tole och Susanne var roligare! Han vet hur han ska charmas för att få dom att ligga på golvet och leka, hämta nya leksaker och göra precis som han vill.

När klockan blev mycket och Mattias också kommit dit, var det dags att åka hem. Men näpp, det skulle minsann inte Elias...

Han skulle promt sova där! Han var så söt när han argumenterade för att han skulle få stanna, hihi. Han skulle duscha, äta kvällsfika, sova mellan "Tole å Sann" och inte grina efter oss. Ja, stanna här jag göra - sa han flera gånger. Han var så övertygad och brydde sig inte det minsta om att vi åkte hem. Förr kunde varken jag eller Mattias ens gå ner i källaren utan att han började grina efter oss! Men han är ju storkille nu, det säger han själv också. Tror nog mamma och pappa blev överlyckliga som fick en plötslig nattgäst. Och jag är övertygad om att det kommer gå bra!

Så nu är vi ensamma, jag och Mattias. Känns konstigt med tanke på att det är pappa-vecka. Men glädjen i Elias ögon när han skulle få stanna gör att det känns bra ändå...

Vi ska titta på en film nu, sedan sova så det blir morgon fort. Vill höra Elias berätta om sin sleepover :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0