men nu är det väl mysigt...

Åh vilket mysigt söndagsväder! Det hällregnar och har åskat hela dagen, jag som älskar sånt ruskväder... Tycker synd om djuren och dom som är rädda dock. Men sånthär väder behövs ibland!

På förmiddagen hämtade vi Elias! Natten hade gått bra och dom hade haft det så mysigt så. Han var inte så värst intresserad av att vi kom, hejade bara på oss och fortsatte leka med Tole, det var nog vi som hade saknat honom mest. Hihi. Vi stannade ett tag och drack kaffe ute på inglasade altanen. Så mysigt när det regnar. Elias vart riktigt fascinerad av åskan!

När det var lunchdags åkte vi hem. Killarna byggde lego medan jag slängde ihop en typisk snabblunch. Makaroner och korv... Också lite grönsaker för att "rädda upp" det en aning iallafall, haha.

Efter maten gick killarna till sovrummet för att ta sig en tupplur. Själv slängde jag in en tvätt, diskade undan, plockade, bakade en fusk-kaka och hängde tvätten.

Jag avskyr ju att baka. Jag varken kan eller tycker det är roligt... Så "färdigmixar" är det bästa som hänt mig! Tillsätt bara vatten! Lagomt klurigt för mig. Nämnde det för svärmor som höll på att sätta i halsen. Råkade även säga till min farmor att det blir "färdigsockerkaka" när jag fyller år. Då dröjde det inte länge förens hon ringde upp och frågade lite försynt om hon fick baka åt mig till födelsedagen. SJÄLVKLART! YES! Tårtan har pappa lovat att han och mamma ska göra. Ljuvligt! Fast ibland önskar jag att jag vore en hejare på att baka... Äsch. Det får bli när jag blir gammal, haha.

Nu har jag lagt mig på soffan. Tänt ljus och lyssnar på regnet. Killarna sover än och jag ska nog göra detsamma tills dom vaknar.

Sedan kommer Peter hit på kaffe och NYBAKAD sockerkaka (hehe). Elias ska även hem till mamma sin, så vi får mysa järnet den sista timmen! Sedan laddar vi om för en ny vecka :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0