en väldigt fin torsdag...

En grå och regnig torsdag, som ändå varit fin. Klev upp med grabbarn, skickade iväg dom, tog en dusch, åt frukost och gjorde mig redo. Sedan styrde jag, mamma, mormor och farmor bilen mot Regnsjö. Ett premiärbesök på Majas café var inplanerat.

...VILKET STÄLLE! Det var som att komma till paradiset. Tänk er affären Ombonat x5 i en stor gammal lada. Det var rum efter rum, trappor och vrår - fyllda med fina inredningsprylar från golv till tak. Underbart. Vi gick där längen, men jag hade nog kunnat strosa runt där hela dagen.

Dock blev man lite "blind" av allting. Lägg även till att jag blivit extremt snål mot mig själv (tänker bara på vad barnen behöver, haha) så jag kom endast ut med EN sak därifrån. En fin svart bomullslöpare med hålsöm i kanterna. Enkel men ändå väldigt fin. Men hade jag haft ett presentkort eller en miljon, så hade jag på nolltid kunnat fylla en shoppingkasse! Så fina prylar!

Vi lunchade även dom största och godaste räkmackorna någonsin innan vi åkte hemåt. En mysig dag!

Väl hemma var det dags att börja med middagen. Idag blev det kycklinggryta med wokgrönsaker och pasta. Gott som går snabbt att göra!

Niklas kom även förbi med ett par fina och gudomligt sköna inneskor till mig. Tack tack tack! Har längen tänkt köpa något som är snällt mot fötterna, men har jag gjort det?! Nu hoppas jag att jag får jobba lite på skolan i höst igen, så jag får strosa runt i dom där.

Efter middagen gick vi till min kusin Frida som har fyllt år. Den andra Fridan och Minnah följde också med oss! Paketutdelning och fika, mmm. Elias plockade fram "sina" leksaker där och lekte järnet.

När det började bli kväll var det dags att bege sig hemåt. Mattias skulle fiska, så jag och lilleman fick en kväll på tu man hand. Han lekte själv först och kvällsfikade på sitt rum medan jag diskade. Sedan tog vi ett bad, borstade tänderna, myste och hoppade i säng. Lyckades övertala honom att sova i sin säng. Det blir ofta i våran nu, vilket vi alla tycker är mysigt. Men ibland trycker vi på lite extra att det ska sovas i hans säng, för att inte "tappa" allt. Han KAN ju faktiskt sova där själv och det är nog nyttigt för oss alla. För sen när bebisen kommer vet man ju aldrig hur sovrutinerna ser ut...

Det blir hopp i säng för oss vuxna nu med. Trött trött trött... Imorgon är det fredag och vi laddar för helg och fredagsmys :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0