en bra start på lördagen...

Vilken mysig kväll vi hade igår... Hela familjen samlad i soffan, med godis och en film. Elias valde Hitta Nemo, och satt faktiskt stilla och tittade mer är halva filmen! Han följde verkligen med i handlingen och sa hela tiden att han hoppades att "pappan hitter barnfisken" - hihi goding.

Klockan 21 stupade han i säng. Trött efter första veckan på dagis! Men vi är otroligt nöjda och glada att allt har gått sååå himla bra.

Vi vuxna fortsatte fredagskvällen med ytterligare en film och mer götta. Sedan kröp vi ner bredvid lilleman!

Elias sov oavbrutet mellan 21:00-08:30, så vi alla var riktigt utvilade när vi vaknade imorse. Bra början! Sedan åt vi frukost och klädde på oss. Precis när vi var klara kom min mormor förbi med en present till Elias, bara ändå. En liten söt bärplockare och en påse lördagsgodis. Snacka om lycklig kille! Nu vill han bara ut och plocka bär i skogen. "Lias kan dää, plocka bär!" Fast när han pratar om den säger han "strykjärn" istället för bärplockare, så vi får nog visa hur det ska gå till.... ;-)

Vid 11-tiden tog grabbarna en promenad till kiosken. Elias ville gå hela vägen själv, så det fick han. När dom kom tillbaka var han stolt och trött i benen!

Mitt på dagen kom lillemans farmor och farfar på lördagsfika. Vi satt ute trots att det hänger regn i luften, men vi klarade oss. Elias lekte med bärplockaren och gick en liten sväng med "faofaw". När dom åkte hem gick vi in och åt lunch. Gårdagens tacos räckte gott och väl för att mätta våra magar idag igen! När vi ätit upp ville grabbarna ta en tupplur, så jag diskade undan i köket och plockade i lugn och ro med lite av varje.

Nu ligger jag i soffan och vilar lite jag med. En näve godis och blunda i några minuter ska nog göra susen mot min trötthet. Förstår inte hur jag kan vara så trött som får sova så himla bra på nätterna?! Ja det är mycket man inte förstår. Till exempel att min mage nu är så stor att jag inte längre kan se mina fötter när jag står rak i ryggen och tittar ner...

När grabbarna vaknar ska vi åka till stan. Vi måste köpa en lampa till bilen, och sedan blir det ett besök på Buspalatset tror jag! Också lite mys på det ikväll så... så ser det ut att bli en bra lördag rakt igenom :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0