babynest utan att sy...

Ikväll har jag pysslat. Dels målade jag om trämobilen som jag fyndade idag. Men jag har även tillverkat ett babynest.

Har funderat på att köpa ett sådant till bebisen... Mysigt och ombonat, men även bra för kvävningsrisk. Perfekt att ha mellan oss i sängen, i soffan, i bebisen säng, på golvet - ja överallt egentligen. MEN PRISET... Har kollat runt, och en ny i affären kostar mellan 500-900 kronor.

Tittade även på mönster för att sy ett banynest. Men naej... Tror inte att jag skulle ha tålamod till det. Dessutom måste jag då till någon sy-butik och köpa vadd och lite mer. Plus rota fram symaskinen och bli ovän med den igen.

Men så kom jag på att vi har en skötbädd med uppblåsbara kanter. Vi behöver inte det till skötbordet längre, då det följde med ett skräddarsytt till det.

Okej... Blåsa upp kanterna. Forma till ett litet mysigt nest. På med ett liiiiitet påslakan som "höll ihop kanterna". Hade ett mini påslakan från dollar som bara legat och skräpat (vårt minsta bebistäcke är för stort för det). Sedan la jag i en liten dyna i ull i mitten - mjukt och varmt. Efter det fick jag tänka... Tillslut blev det en fleecepläd som fick blir finishen. "Trädde" på filten dubbelt, och knöt ett snöre längst ner. Vips så blev det ett mysig litet babynest för i princip noll kronor. Vad kan skötbädden ha kostat? Max 150 kronor.

Hoppas den kommer till användning! Men om inte så har vi ju inte lagt ut onödiga pengar... Nöjd Sara! Även Mattias är nöjd. Idag har vi "sparat in" på många utgifter till bebisen! Badar man inte i pengar så blir man lycklig över alla fynd man kommer över :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0