23 år och fotografering...

Yes, nu är jag 23 år och känner mig genast mycket äldre! Eller? Nej jag undrar jag, när man egentligen ska börja känna sig vuxen?

Dagen här började som vanligt, en vardag, strax innan 06:00. Elias var trött, men ändå på bra humör och redo för dagis! När pojkarna hade åkt iväg kröp jag ner och unnade mig sovmorgon. Man fyller ju bara år en gång om året, hehe!

Nästan gång jag vaknade klev jag upp, åt frukost, plockade, diskade, vek tvätt och åkte sedan till mormor. Promenad-dejt inbokad.

Vi promenerade en hel mil. Riktigt härligt i det underbara vädret. Men när vi kom hem igen var jag nådigt trött i benen! Fast jag kände mig pigg. Både motion och en massa d-vitamin från solen gör susen... Passar på att ladda upp inför mörka (men underbara) hösten!

Efter promenaden bjöd mormor på god lunch - paj och sallad. Mmm! Vi hann även spana in lite secondhand, och tur var väl det. En bra fynd-dag åt Elias! Superfräsch och snygg dunväst 25 kronor, en Brynäs mysdress 35 kronor och en bamseväska till typ badhus eller övernattning m.m för 10 kronor! Himla nöjd...

På eftermiddagen åkte jag hem. Fick ett snabbesök av Carro, Helen och hennes lilla Emil. Gissa om jag blev mer bebissugen eller?!? Åååh... En evighet tills vår bebis kommer! Men jag antar att tre månader kommer gå fort ändå, hihi.

Grabbarna kom hem tidigt. Elias var trött och hade gjort illa ansiktet på dagis. Att åka på magen i en brant rutchkana kan framkalla näsblod och lite skrapsår i pannan så ni vet... Lillplupp!

Han vilade på soffan medan jag gjorde middag. Pasta och sweetchili-kyckling. Mattias åkte iväg i ett ärende, sedan åt vi. Struntade i disken efteråt, istället gick vi ut. Åkte lite motorcykel, grabbarna gick en promenad. Lilleman åkte även sparkcykel och lagade en massa saker.

På tidiga kvällen kom Frida, Mattias och Minnah hit. Jag fick så fina presenter! Världens finaste tavla som Frida gjort, en svart fin "hållare" för kaffefilter och en mystidning. Dessutom hade vi bokat in en fotografering! Så kvällen har gått åt till att fika, knäppa kort, knäppa kort och knäppa kort. Hihi.

Elias var inte så värst medgörlig, det var mycket annat som var roligare! Men Frida fick till många bra bilder på oss alla ändå. Och på magen, mig och Mattias. Så himla duktig! Jag knäppte några kort på kamerans skärm i väntan på att få bilderna redigerade. Vi är sjukt nöjda och glada! Det blir förhoppningsvis någon fin förstoring av dessa. Så om någon vill knäppa familjekort eller något, hör av er till mig så kan jag skicka er till Frida!

Grabbarna sover och jag ska nog göra detsamma. Låter diskberget stå tills imorgon! Och tusen tack fina ni för all uppvaktning och alla gratulationer på min födelsedag, puss!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0