lördag, all by myself...

Arbetsdagen gick finfint. Vi hade mycket folk hela dagen, men det är då vi trivs som bäst. Full fart, glada miner, pepp, tempo och en klocka som tickar på bra. Städningen efter stängning gick rekordfort, och vips så var jag hemma igen. Jag hoppade i myskläder och åkte upp till Norrvägen. Och här är jag nu, alldeles ensam. Mamma och pappa är nere i Gävle och kollar på hockey. Så det är bara jag och mammas älsklingskatt Ragge som är här. Det fanns mat till mig när jag kom, fläskfilé med bambuskott, mmm! Dessutom hade mamma köpt en ny vattenkokare till mig. Bästa föräldrarna! Nu myser jag framför hockeyn med en kopp kaffe och lite smågodis. Det är ju trots allt Lördag! Efter matchen, som Brynäs förhoppningsvis vinner, ska jag åka hem och fortsätta mitt Lördagsmys :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0