ganska så nöjd ändårå...

Nu har jag varit ute och sprungit. Eller det är väl egentligen att ta i lite... Joggar gör jag väl. Testade med appen Runkeeper och det var en bra grej. Den räknade ut km, tid och snittet per km. Jag joggade 3,21 km på 21:37 minuter. FYFARAO vad dåligt tänkte jag först... Ett snitt på 6,42 min/km. Sen googlade jag lite fick fram att en normalt vältränad person snittar 5 minuter på 1 kilometer. Och att de som har bra kondition ska springa 3 km under 15 minuter. Då blev jag nyfiken och räknade ut mitt tid på 3 km (6,42 x 3) och fick fram att jag joggat 3 km på 19,26 minuter. Då kändes det bättre. Jag menar... 4,26 minuter från vad som är bra för ganska vältränad person. Jag som är så otränad som det bara går egentligen, haha. Så jag känner mig hyffsat nöjd. Roligt att se på diagrammet när man sprang snabbast också. Man ser att jag dalade i slutet, med ett snitt på 7,42 min/km. Då var jag trött kan jag lova... Det ska bli kul att se hur man utvecklas med hjälp av Runkeeper, peppande! Nu har jag en skön känsla i kroppen. Ska tvätta håret och mysa ner mig i soffan :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0