en torsdag med full fart...

Oj vilket ryck jag gjorde där hemma! Dammsög, dammade, torkade golven, diskade och städade badrummet på rekordtid... Himla skönt att lämna hemmet i det skicket. Åkte till Bobygda där grabbarna var. Kom lagomt till maten. Elias farmor var på jobbet, så ni kan ju gissa vad pappan och farfarn hade lagat?! Makaroner och körv. Men gott var det. Efter maten åkte dom stora killarna till skogen en sväng. Så medan Elias tittade på tv röjde jag upp i köket och diskade undan. Hann precis klart innan det knackade på dörren. En gubbe med två barn som jag aldrig hade träffat för. Elias och jag var ju ensam här i Bobygda, så han vart lite blyg. Men då det visade sig att dom hade med sig muffins så sken han upp minsann! Vi hade en trevlig stund med fika, och barnen som var äldre än Elias tog bra hand om honom. Kallade honom för "bebisen" och ville krama honom hela tiden. Så gulligt så! Sen kom Mattias och Ingemar också hem. Då blev det fullt hus här och full fart. Trevligt! Nu är det dock lugnt och tyst... Elias sover, dom andra tittar på allsvensk hockey (hade velat se Brynäs...) och Inger jobbar fortfarande. Själv sitter jag i köket med tända ljus och korsord. Liiiiite vin också, hehe. Tror jag ska försöka hålla mig vaken till svärmora kommer hem från jobbet. Snacka lite och hoppa i säng sen. Imorgon väntar en ledig och härlig dag! Men nu ska jag fortsätta mitt myspys :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0