en hel dag ute på vift...

Imorse lämnade vi lägenheten redan klockan 07:15, vi skulle ju skjutsa Mattias till jobbet och pussas hejdå. En vecka i Pajala är nu påbörjad. Utanför Mattias jobb hände en liten olycka också. "Uschhh" som Elias sa. Tompa åkte med oss in, och när vi hoppade ur bilen så smällde jag igen bildörren på hans fingrar... Fyfarao! Vad hemsk jag kände mig. Vi åkte fort till mormor så hon fick linda om handen och ge värktablett. Till skolan skulle han promt. Sen åkte jag och Elias till min mormor och åt grötfrukost, mmm. Efteråt klädde vi på oss och tog en lång promenad, runt hela stan. Elias somnade en stund också. Innan vi gick hem köpte vi körv! Hemma hos mormor lekte vi och busade. Elias var jätterädd för en uppstoppad mård-päls som han trodde vara en "baapaa" (apa). Grinade när han såg den, verkligen panikgrinade, och när vi stoppade in den i ett skåp gick han runt där och bara skakade på huvudet. "Baapaa, usssch". Gófis.. Han har pratar om den där "baapaan" hela dagen, och trott att den finns i alla skåp, haha! När Tompa slutade skolan hämtade vi honom och åkte till Forsa, hem till min morfar med blomma och lotter eftersom han fyller år. Där fick Elias en mjuk och gosig hund. "Fan jag hade en häst-jävel här nånstans som pöjka ska få"... Fint språk, dessutom var det en hund. Kära morfar i ett nötskal, hehe. Sen packade vi in oss i bilen igen, ett himla farande. Vi åkte till Elias farmor och farfar, blev bjuden på middag. Sen gick farmor och Elias ut och lekte medan jag fick varvar ner = diska. Så där har vi spenderat vår kväll, myspys! Nu är vi hemma, äntligen. Lilleman somnade helt själv i sitt rum medan jag packade upp. Skönt! Nu blir det tv-mys och tända ljus för min del. Imorgon ska jag faktiskt jobba ett litet kort pass, så Elias får vara med min mamma några timmar :-)



Kommentarer
Johanna

Haha! Jag kan inget annat än skratta. Men min mamma och pappa har en apa som Elias är livrädd för, den där pälsen kanske liknade den eller nått.?

2012-09-04 @ 22:36:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0