en eftermiddag i skogen...

Idag mitt på dagen åkte jag, Mattias och Carro till stan. A&H och Phonehouse besökte vi innan vi rullade till Strömsbruk för att hämta lilleman. När vi kom hem bytte vi om och åkte till skogen. Vi plockade svamp och hade det härligt. Elias var nöjd för vi hittade en skrinda som låg slängd där som han åkte runt i, himla roligt. Vi hittade inte allt för mycket svamp, mest trattisar och någon ynka kantarell. När vi kom hem igen fick Elias hoppa ner i badet. Medan lagade jag middag, lyxade till det med nyplockade smörstekta kantareller till - mmm! Killarna har lekt på Elias rum efter maten, så jag har hunnit med att diska undan och rensar svampen samt lagt dom på torkning. Resten av kvällen blir lugn... Jag ska rycka in och jobba förmiddag imorgon. Egentligen borde jag dammsuga och städa badrummet, men jag tror jag gör det efter jobbet imorgon. Elias och Mattias ska nämligen till Bobygda så då får jag ju ha lägenheten för mig själv när jag städar! Sen kan jag men gott samvete åka till bobyga och träffa pojkarna igen :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0