av ren nyfikenhet bara...

Efter god mat och trevligt umgänge med familjen åkte jag hem och spelade Bingolotto i min ensamhet. Ingen bingo... Efter det så snörande jag på mig skorna för en löprunda. Jag ville se hur långt jag hann springa på 15 minuter. *NYFIKEN* Som jag skrev i förrgår så sprang jag ju 3 km på ca 19 minuter. (enligt snitt-tiden) Och enligt "dom som vet" ska en normalt vältränad person springa 3 km på ca 15 minuter. Så idag sprang jag med Runkeeper tills rösten berättade att jag sprungit i 15 minuter. Lägligt nog var jag nästan hemma när 15 minuter hade gått. Jag hade sprungit 2,65 km då. Alltså saknades 350 meter till 3 km. Så jag förbättrade förra tiden med några minuter. Härligt... Jämför snittet på minuter per kilometer också: i förrgår snittade jag på 6,42 och idag snittade jag 5,44 min/kilometer. Skillnad. Nästan en minut snabbare! Och "spurta" på slutet gjorde jag också, haha. Så jag är nöjd... Dock känns det lite tidigt att börja pressa tider osv. Jag är helt slut nu, och det känns att min kondition är kass. Så det är nog bäst att jogga utan press, hitta ett bra tempo och skaffa kondition innan man börjar tävla mot sig själv. Nu ska jag duscha, lägga mig i soffan och sätta igång en dvd. Jag har lånat hem brorsans Brynäs-dvd. "Guldet kom hem till slut, 2012". Det ska bli galet kul att se, lovar att en och annan tår kommer rinna :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0