allting i en lååång rad...

Inte trodde man väl att solen skulle visa sig, i förmiddags var det verkligt grått och blött... Men jo då, det vände och blev en fin kväll. Medan killarna sov middag idag så bakade jag ihop en rabarberpaj som vi fikade när dom vaknat. Efter det klädde vi på oss (blåsigt ute!) och tog en promenad. Vi hamnade till slut uppe på Norrvägen där vi drack kaffe, lekte och spelade kort. Mysigt! När vi kom hem åt vi en seeen middag, hemmagjord pizza på Mattias begäran. Gott gott! Nu har jag diskat undan och tänt ljus. Elias har lekt själv hela kvällen. Han har en "ny lek". Nämligen att sortera alla leksaker och ställa dom på en lång rad. Bilar, djur och grönsaker för sig. Sen vill han gärna visa oss hur fint han gjort. Och noga är han. Góplupp! Han blir mer och mer förståndig och duktig för varje dag som går. Det går att prata med honom nu och verkligen få honom att förstå. Nyss när jag stog och diskade så kom jag på att han hade en mugg med nyponsoppa i sitt rum som jag glömt att diska. "Elias, jag tror att det står en mugg med nyponsoppa i ditt rum, kan du hämta den till mig?". Då tittar han upp på mig ifrån vardagsrummet: "mmm"! Och så sprang han och hämtade den direkt. Bädda sängen och städa på rummet har han också blivit duktig på! Storkillen på 1 år och 8 månader :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0