rolig dag på bortaplan...

Idag har vi nästan inte varit hemma nånting. Efter Buspalatset var vi hemma en snabbis bara. Killarna sov middag och jag hann byta gardiner i köket.

Sedan promenerade jag och Elias till min farmor och farfar medan Mattias åkte till Bobygda.

Där blev vi bjudna på god mat, jag och lilleman. Farmor fick en fin ljuslykta och en krukväxt av oss. Elias lekte på som vanligt där, fick en massa nycklar att dona med.

När det var dags för kaffe och fika kom även Mattias, pappa, brorsan och Frida. Lilleman körde med oss allihopa. Han tryckte in oss i ett litet rum och placerade ut oss på olika stället. Pekade och nöjde sig inte förens vi ställde oss där han ville, haha!

Innan vi åkte hem följde vi med Frida och Mattias hem. Pojkarna spelade tevespel medan Elias och Frida låg i deras säng och tittade på Bamse. Myspys!

När vi kom hem somnade lillen på en gång. Vi vuxna myser i soffan med tända ljus!

Men nu ska vi packa Mattias väska... Imorgon börjas det igen, efter tre veckors ledighet. Han åker till Pajala i en vecka. Tur för mig att jag har Elias hemma tills på Fredag. Och att jag jobbar på Lördag. Så det blir inte sååå många dagar jag blir själv. Jag överlever nog :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0