kylan tränger sig på...

Hua, vad det blåser! Kallt och lite snöigt är det också. Det är ju tamejtusan så att man får julkänslor nästan!!!

Promenaden i morse var riktigt blåsig och kall. Inga båtar låg det kvar i sjön heller. Fast det visste vi väl, men Elias ville se det med egna ögon!

Frida, min snygga svägerska ni vet, har varit med oss hela dagen, mys! Vi gick dit och fikade efter promenaden (börjar bli en vana, hehe) Hon och jag tog en sväng på RK sen och fyndade medan grabbarna tupplurade. Jag köpte magnet-bokstäver, två ljusstakar, massa knappar, en kofta och en liten porslinsskål. Allt för 60 kronor. Även ett "gardinfäste" eller vad det heter. Behövde egentligen två, men hittade bara ett. Faaaast bästa Frida hade ett liggandes hemma som hon tog med hit, guld värt! Nu sitter gardinstången riktigt fast, och gardinerna hänger finare.

Vi bjöd Frida på lunch, och sen åkte vi till stan när hon hade gått hem igen. Vi ska fira min moster och kusin imorgon, och det fattades en present. Men nu är det fixat.

Vi köpte även en fäll till Elias vagn. Dags att vinterbona den nu! Burr burr.

Från stan åkte vi sedan raka vägen till lillens farmor och farfar i Bobygda. Lek, bus och mat. Lyxigt att slippa laga middag ibland.

Nu på kvällen har jag och Elias slagit in presenterna. Elias slog in sin egen napp i ett paket. Sen blev han jätteglad när han öppnade det, haha! Efter det blev det hopp i säng för lilleman, och hockey för oss vuxna.

Men strax blir det sängen för mig med känner jag... Tröttis! Skönt att krypa ner under varma täcket nyduschad, med nytvättat hår och lyssna på blåsten utanför fönstret :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0