så var ännu en vecka slut...

Men hejhopp vad veckorna rusar iväg med oss... Redan Söndag!

Idag har vi haft en lugn och skön dag. Vi vaknade runt 07:30-tiden, skönt med en sovmorgon! Sedan blev det frukost, lek och bus på förmiddagen. Mitt på dagen blev jag och Elias ensamma där ett tag. Då passade vi på att städa åt svärmor/farmor. Elias plockade ihop sina leksaker (han är så duktig på det gopluppen) medan jag dammsög nedervåningen och diskade undan. Sen gjorde vi high five och slappade i soffan, jag och lilleman.

Till lunch fick vi våfflor - mmm. Sen gick jag och Elias ut i det gråa vädret. Skönt med en timmes utevistelse iallafall, fylla på med lite energi och frisk ny luft.

På eftermiddagen åkte vi hemåt. Hade tur och blev bjuden på middag, efterrätt och Bamse-film-mys hos mina föräldrar! Uppskattat av oss alla.

När vi kom hem hände det en olycka. Elias skulle ta upp en sak ur badkaret och och voltade ner med huvudet före. Han fick panik och var i chocktillstånd ett tag. Grinade, skrattade, ojade sig över hur tokig han var och grinade igen. Som tur var slog han sig inte och badkaret var tomt på vatten!

Hur som helst så ville han hoppa ner där sen och ta ett skumbad med pappsen!

Medans så kokade jag lite nappar, plockade lite och slängde in en maskin tvätt. När killarna var nybadade spelade vi bingolotto, efter första bingon somnade lillpluppen. Vi lyckades vinna en ny bingolott, hurra....

Nu är det soffmys. Nyduschad och tvätten är hängd, gött gött.

Imorgon ska Elias på dagis, Mattias ska jobba och jag är ledig. Men jag ska skjutsa pojkarna på morgonen. Vi har bara en bil just nu, för Saaben står i Bobygda och ska bli lite servad av svärfar. Därför ska Mattias ta hem sin jobbarbil i veckan, så då löser sig allt ändå.

Men nu: njuta det sista av Söndagen :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0