jag fortsätter att sy sy sy...

Imorse tog vi sovmorgon, jag och Fridis. Sen gjorde mormor grötfrukost, och efter det åkte vi ner på stan.

Kikade lite och köpte vitaminer på apoteket. Jag är ju så trött nu för tiden, lider nog av en hel del vitaminbrist, så nu köpte jag dyra - men bra tabletter.

Klockan 13 började jag jobba. Gick finfint. Vi hade rätt mycket folk, men vi blev klar med städningen riktigt tidigt. Skönt...

Nu sitter jag hos mormor igen. Bestämde mig för att sova här inatt också. Jag börjar tidigt imorgon så då känns det lika bra att sova här. Det är ingen/ingenting som väntar på mig hemma heller... Möjligtvis dammsugning, men det kan jag göra en annan dag!

Jag har sytt ett kuddfodral nu ikväll. I samma tyg som julgardinen. Blir fint på kökssoffan! Gud vad roligt det är att sy, det trodde jag väl aldrig att jag skulle tycka! Haha.

Testade fodralet på en av mormors kuddar. Men min kudde hemma är lite större, så jag hoppas det ser bättre ut.

Jag sydde ju gardiner/kudde till förra julen också. I röd/vit rutigt tyg även då. Men jag tror att dom här blev bättre. Jag får testa helt enkelt...

Men nu ska jag ta en dusch och krypa ner i mormors sköna säng. Trööött :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0