idag är en riktigt bra dag...

Idag är det Fredag och jag befinner mig i ett lyckorus! Vi har varit på banken idag, jag och Mattias. Det är så att vi har börjat fundera på att köpa hus. Därför ville vi ha lite rådgivning och få ett lånelöfte utskrivet.

Innan mötet var jag inte säker på att vi skulle få göra ett lån ens... Vet ingenting om såntdär. Var lite rädd att dom skulle skratta lite snällt åt oss, skaka på huvudet och säga "men lilla kära barn det förstår ni väl..." Men det gjorde dom inte!

Vi räknade lite och hon kom fram till ett lånebelopp som vi skulle klara av med god marginal. Vi tittade lite närmare på ett hus som vi intresserat oss för och hon trodde att det skulle passa oss perfekt.

Så efter bankmötet ringde jag mäklaren. Imorgon klockan 10:00 ska vi på vår första husvisning!!!

Det är ett stort hus här i Forsa (vart huset ligger känns enormt viktigt) så det ska bli himla spännande att titta på det. Sen får vi se vart det leder... Vi ska inte göra något förhastat och "ta första bästa" hus. Jag håller med mamma; ett hus är det största man köper i sitt liv och då är det viktigt att allt stämmer!

Men nu är vi på banan iallafall. Vi vet inom vilka ramar vi kan hålla oss, och utifrån det leta efter hus. Känns superbra!

Jag jobbar ju imorgon och börjar egentligen 11:00, men jag fick börja när jag ville istället, sa min underbara chef när jag ringde henne och bubblade av lycka. Haha!

Jag har även hunnit med en promenad idag, och lite helg-handling på ica. Ikväll blir det mys delux. Hemmagjord "kinamat" till middag, glass till efterrätt och godis till Fredagsmyset :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0