gruvar mig för imorgon...

Ja, nu är ju helgen här och vintern lika så. Mysigt med snö, men när det kommer såhär mycket på en gång blir det bara jobbigt... Dessutom hade det varit mysigare om jag varit ledig i helgen!

Men jag jobbar både imorgon och på Söndag då vi har extraöppet. Snöovädret ska tydligen bli värre i helgen så jag gruvar mig redan inför morgondagen. Skotta, få fram bilen och sedan köra... Hua! Får tänka på att det 100% OB båda dagarna, så jag blir peppad.

Tidigare ikväll tog jag en runda med nya bilen. Åkte och handlade glass till grabbarna, sedan fortsatte jag till stan. Hälsade på mormor och tankade upp bilen. Inte bästa kvällen att ge sig ut på direkt, snö snö snö. Men jag var tvungen att tanka, har ingen lust att göra det innan jobbet imorgon. Kan bli nog så jobbigt att bara ta sig in då...

Nu är det Fredagsmys som gäller. Med glass, choklad och soffhäng. Slö-tittar på en film och har det bra!

Men jag överväger att gå ut och skotta en tredje gång... Det bara vräker ner snö! Vi får se, ser jäkligt kallt och ruggigt ut. Här inne är det himla varmt och gött :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0