en riktigt bra donar-dag...

Idag har jag haft en himla mysig och bra donar-dag! Jag har fått sååå mycket gjort.

Jag har gjort "vinter" på framsidan och baksidan. Hämtat granris, krattat gräsmattan, täckt över soffan som står på uteplatsen där bak med presenning, burit in lite grejer i förrådet, städat i förrådet och sopat undan alla löv utanför dörren. Så nu kan snön få komma - och stanna om den vill.

Pausade med mat och kaffe med mamma och pappa. Söndagslyx!

När jag kom hem fortsatte jag inomhus. Städade ur ett par köksskåp som har agerat "skrotskåp" allt för länge... Även städskåpet blev städat. Nu är det ordning och reda igen. Gick med en stor kasse skit till soprummet. Sen torkade jag av alla köksluckor, alla lister under skåpen i köket, dammade överallt, dammsög, torkade golven och städade badrummet. Jag slängde till och med in ett gäng mattor i tvättmaskinen med Vanish, tvättmedel och sköljmedel. Nu jäklar är det rent och fräscht här! Det doftar såpa, rengöringsmedel och nytvättade mattor. LOVELY.

Gud vad skönt det känns efteråt. Nu är det bara jag själv som ska bli ren och fräsch: duscha, skrubba, tvätta håret, hårinpackning och bodylotion. Sen kan jag med gott samvete lägga mig i soffan och bara mysa resten av kvällen!

Imorgon jobbar jag eftermiddag. Skönt! Så jag tror jag ska slå igång en film senare ikväll :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0