då var vi en bil rikare...

Yes! Nu har vi två bilar igen! Vi slog till och köpte en Peugeot av min chef, via hans bilfirma. Inte världens snyggaste och bästa bil kanske. Men det är en modell 00:a, hade bara gått 11.000 mil, kamremmen var nyligen bytt, den gick felfritt och vi fick den till ett fint kompispris! Vilka bra chefer jag har; den ena är bilförsäljare och den andra fungerar som min personliga "psykolog" ;-)

Det skönaste av allt är ändå att vi köpt den kontant. Inga onödiga lån! Och ändå har vi pengar kvar till framtida husköp/renoveringar. Det lönar sig att spara, det har vi äntligen förstått.

Nu är ett problem ur världen, nu står ett hus överst på önskelistan!

Resten av kvällen hänger jag i soffan. Elias somnade gott efter "lyxmiddag" på Mcdonalds och ett skumbad. Mattias är uppe på Norrvägen och kollar på hockey med min bror. Så jag har det lugnt och skönt här!

Ska göra lite té och hoppa i myskläder :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0