ingen foundation alls längre

Justja, jag har glömt att berätta om ett enormt steg jag tagit: för ca 2 veckor sedan slutade jag att använda foundation!

Min hy har börjat bli såå känslig. Får ofta röda små utslag på kinderna (för att inte tala om finnarna på hakan!) Därför beslutade jag att sluta kleta in ansiktet fullt med foundation, puder och rouge. Det känns så bra! Dessutom hittade jag aldrig någon ton som passade min hy. Och finns det något fulare än foundation-kanter? Kunde nästan känna mig lortig med ojämt smink...

Nu hoppas jag (och tror) att hyn håller på att återhämta sig. Tvättar/smörjer in ansiktet med Mary Kay 3 in 1 cleanser (som har solskyddsfaktor 25 i dagcremen) och sminkar mig enbart med mascara :-)

Ett stort steg för att vara Sara!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0