en mysig liten loppistur...

Hemkommen från loppis med några fina fynd. Jag, Carolin och mormor åkte till Tövsäter där det var loppis. Sen kollade vi in slöjdmässan på Folkets hus och avslutade på RK.

Jag köpte en gammal "träbit" (träffade mina ex-ex-svärföräldrar som berättade att man rensat bär med den), en lampa, två små fina korgar och en Höganäs-kruka.

Trådkorgarna fick jag av mormor, det andra betalade jag sammanlagt 55 kronor för. Vilka fynd :-)

Tror jag vill ha lampan i köket, den stora svarta ljuskronan känns lite för "pampig" i vårat lilla kök... Lägger nog undan den ett tag, en vacker dag bor man kanske större där den passar bättre!

När jag kom hem bjöd jag mormor på kaffe och macka. Sen slängde jag in en tvätt och har nu lagt mig på soffan.

Börjar känna av pollen rejält nu! Hua.

Mattias är i skogen och röjer, så vid 15-tiden åker jag nog ner till fotbollsplanen. Hemmapremiär för Forsa! Och som vanligt har ju mamma och moster hand om kiosken hela sommaren. Så himla mysigt :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0