en helt perfekt ledig dag

Imorse blev jag väckt av mormor klockan 07:50, då var hon sugen på att putsa mina fönster. Bara att kliva upp det, haha.

Medan hon putsade alla fönster gjorde jag också lite nytta. Bland annat så dammade jag alla ytor jag kom åt, städade en garderob, torkade av alla skåp & luckor i köket, hängde ut alla sängkläder på vädring och ruskade madrass/sängkappa. Ett himla flow hade vi ;-)

Nu är fönstren så himla rena och fina. Jag ska bara dammsuga, torka golven , städa toan och bädda rent i sängen - sen är det riktigt vårfräscht här!

Mamma kom också hit, då gick vi på RK och kikade. Där fyndade jag ett hörnskåp för en hundralapp.

Jag har sett det förr, men idag blev jag riktigt förälskad i det. Även fast det var grönt... Jag och mamma lyckades släpa hem det, och nu har jag grundat det en gång. Får se om det räcker med ett lager vitfärg sen, gillar ju fult målade grejer jag ;-)

Nöjd är jag iallafall, med hela dagen, men jag har som sagt lite saker kvar att göra så jag ska sätta igång direkt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0