en hel dag på loppis...

Jösses amalia vilket stor loppis! Man blev nästa yr i huvudet av allting. Och när det var som mest folk fick man nästan panik. Men mycket fint fanns det! Priserna var helt OK.

Elias skötte sig exemplariskt. I början när det inte var så mycket folk skjutsade jag runt honom i vagnen. Men sen var det helt omöjligt. Så då blev det till att bära runt på honom. Men det gick hur bra som helst. Inge gnäll alls! Han fick även äta sin lunch där, och det var tur. För vi var borta från 10 till 15 ungefär.

Johanna var gullig och gick ut och lekte med Elias sen så jag fick gå ett extra varv och titta lite noggrannare :-)

Och visst blev det några fina fynd. Ett stort vitt träfat, en korg, ett gammalt strykjärn, ett gammalt liter-mått, en trälåda att plantera i, en bil till Elias och ett par shorts till honom. Allt för endast 80 kronor!

I bilen på vägen hem somnade pluppen. Nu är vi hemma, hela familjen. Mattias lagar middag: regnbåge och pärer.

Jag har slängt in en tvätt, vikt ren tvätt, plockat lite och vilat ögonen en skuss.

Jag är så trött. Men det blir nog bättre efter maten. Ikväll blir det bingolotto, myskväll och en löprunda :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0