en förbannat lugn lördag...

Det kryllade av folk på torget idag, massor av aktiviteter, men inne hos oss på Dackås var det huuur lugnt som helst. Mellan 12:30 och 15:00 då det brukar vara som allra mest kaos, var det istället helt dött idag. Vi är alltid tre stycken på Lördagar, men idag kunde Sussa gå hem kl.14 till och med.

När jag kom hem började vi grilla, mmm, riktigt gott. Vi åt lite tårta från jobbet till efterrätt.

Tvättkorgen svämmade över, så jag kastade in en tvätt och tog en plockrunda. När maskinen gått klart åkte vi till stan en sväng alla tre. Vi kollade när dom fiskade strömming, spännande tyckte Elias!

Nu har jag tagit plats i soffan. Älskar att sjunka ner bland kuddarna när jag är sådär mystrött. Och när man vet att tvätten är hängd, disken är diskad och att det är ihopplockat. Plus att värmeljusen är tända :-)

Imorgon väntar en rolig dag! Jag, Elias, Johanna och Carolin ska åka till loppisen i Bricka. En liten dagsutflykt. Längtar sååå!

Slår vad om att Elias vill ha med sin nya handväska som han verkligen är stolt över. Han bär den så galant, packar i, packar ur och om igen :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0