nackdelar och fördelar...

Nu sitter jag på jobbet och sipprar kaffe i väntan på att börja jobba. Det känns lite tungt med tanke på att solen strålar utanför...

Det finns både fördelar och nackdelar att jobba som vi gör. Förmiddag och eftermiddag varannan dag. Förmiddagarna är ju bra på sitt sätt. Skönt att sluta tidigt, men jobbigt att kliva upp mitt i natta!

Men slutar man 13:00 så är man ledig till 13:00 dagen efter, det är ju inte fy skam heller :-)

Eftermiddagarna är sköna eftersom man kan unna sig att sova ut, och får en stund för sig själv på förmiddagen (även om tanken på att man snart ska iväg och jobba alltid finns där...)

Turligt nog brukar em-passen gå fortare än fm-passen. Vi jobbar till och med någon timme mindre då.

Jag vet inte vad som är jobbigast av att öppna upp eller att städa/stänga?! Så det är nog tur att det är ett varannan-dag-schema på det!

Nu hoppas jag att dagen går fort och att det mulnar på ute ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0